Share
10 października 2020 Marcin Kruszyński

Jak zoptymalizować stronę produktową? cz. 3

To już trzecia i ostatnia część naszego poradnika!

4. Dodaj filmy

Jeśli obraz wart jest 1000 słów, to ile wart jest film? Ujmują rzecz mniej filozoficznie, jeśli zdjęcie umożliwia klientom lepsze zapoznanie się z produktem, to film pozwoli uczynić to z jeszcze bliższej perspektywy.

90% osób twierdzi, że filmy o produktach są pomocne podczas procesu zakupu. Z kolei 70% marketerów uważa, że filmy konwertują lepiej niż jakiekolwiek inny sposób komunikacji z klientem. Statystyki pokazują także, że po obejrzeniu filmu 64% konsumentów jest bardziej skłonnych do zakupu produktu.

Na pewno duże znaczenie ma tutaj rodzaj produktu, który sprzedajesz.
Filmy są doskonałym narzędziem komunikacji, dla produktów, które wymagają trochę więcej wyjaśnień. Gdy sprzedajesz np. koszulki z nadrukiem, możesz je w przekonywujący sposób pokazać na zdjęciu. Ale gdy sprzedajesz np. kamery, film daje C możliwość pokazania nie tylko produktu, ale też tego w jaki sposób działa w praktyce i – co ważniejsze – jakie efekty klient może uzyskać przy jego użyciu.

Film to także doskonały sposób na instrukcję obsługi (np. przy aplikacjach i programach komputerowych) oraz demonstrację produktu nawet jeśli jest to “tylko” t-shirt z nadrukiem. Pokazanie go w użyciu, na atrakcyjnym modelu i w odpowiednio zbudowanym kontekście, może wpłynąć na decyzje zakupową klienta, szczególnie w przypadku gdy się waha.

5. Starannie przygotuj opisy produktów

Zły opis to zaskakująco częsty błąd stron produktowych. Wszystko wygląda świetnie. Zdjęcia i filmy są najwyższej klasy i doskonale uzupełniają ergonomicznie zaprojektowaną stronę. Ale opis produktu nie dotrzymuje kroku reszcie, tak jakby został potraktowany po macoszemu. A strona produktu, choć z pewnością powinna być atrakcyjna wizualnie, to musi zawierać także tekst.

Nie ma przepisu na dobry opis produktu. Podobnie jak w przypadku innych sposobów komunikacji z klientem tutaj też dużo zależy od rodzaju asortymentu który sprzedajesz. Jednak kilka obiektywnych wskazówek sprawdza się w niemal każdej sytuacji.

Przede wszystkim pisz krótko i nie przesadzaj z długimi akapitami. Nawet jeśli sprzedajesz książki, to dodając opis do “W poszukiwaniu straconego czasu”, nie naśladuj Marcela Prousta. Nawet mole książkowe podczas zakupów w internecie nie chcą czytać dużych bloków tekstowych. Posługuj się punktorami, które świetnie porządkują treści na stronie i tworzą całość bardziej przyjazną dla konsumenta.

Strona “techniczna” tekstu to jednak tylko połowa sukcesu. Równie ważny jest styl narracji. Nie bądź nudny. Idealnie byłoby gdybyś stworzył unikalny styl, charakterystyczny dla Twojej marki.

Ale nie zapominaj, że nie jesteś poetą, tylko sprzedawcą. Nie walczysz o Nobla z literatury, tylko o konwersję. Dlatego zanim cokolwiek napiszesz, upewnij się, że znasz swoich odbiorców i wiesz, co chcą usłyszeć. Zrozum swojego klienta i jego oczekiwania w stosunku do produktu. Następnie odpowiedz na te oczekiwania w opisie.

6. Uzasadnij cenę swojego produktu

Cena to siłą rzeczy jedna z najistotniejszych części strony produktowej. Sama cena jest czystą informacją. Na tyle po prostu wyceniasz konkretny produkt i jeśli ktoś chce wejść w jego posiadanie, będzie musiał na to przeznaczyć podaną kwotę.

Ale strona produktowa to Twoja szansa, aby uzasadnić podaną cenę i pokazać wartość produktu. Opis, zdjęcia, filmy i wszystko inne na stronie powinno dokładnie wyjaśniać – nie zawsze wprost – dlaczego Twój produkt jest wyceniany w określony sposób. Jest to szczególnie ważne dla produktów wartościowych czy dóbr luksusowych.

Wróćmy do przykładu t-shirta z nadrukiem. T-shirt można kupić nawet za kilka złotych. Ale Twój kosztuje 50 złotych. Jak uzasadnisz jego cenę? Między innymi poprzez wskazanie, ze znajdujący się na nim nadruk jest Twoim oryginalnym projektem. Został wykonany w technologii, która pozwala prać koszulkę w wysokich temperaturach. Sam t-shirt wykonany jest w 100% z naturalnych materiałów (na pewno jest eco!), nie ma szwów i dodatkowo został wyprodukowany w limitowej liczbie sztuk. Tak, to nie jest zwykła koszulka do chodzenia po domu, którą możesz kupić za kilka złotych.50 złotych za TAKĄ koszulkę jest wydatkiem uzasadnionym. Jeśli nie podasz tych informacji, konsumenci prawdopodobnie będą nieco mniej skłonni do zakupu, choć nadruk zrobiłeś naprawdę fajny

7. Testuj, testuj, testuj!

Nie będziesz mieć pewności, czy strona produktu jest w pełni zoptymalizowana, dopóki jej ni przetestujesz na wszelkie możliwe sposoby. Każdy jej element wymaga dokładnej analizy:
• Zdjęcia, filmy i treści
• Umieszczenie CTA
• Kolor CTA
• Opis
• Cena i sposób jej prezentacji

Lista jest długa, a testowanie to ciągły proces. Nawet gdy współczynniki konwersji rosną, warto rozważyć, czy nie mogą rosnąć szybciej. Testy, pozwolą Ci to sprawdzić. Ale rób to z głową. Czasami lepsze jest wrogiem dobrego.

Epilog

Strony produktowe to najważniejsze elementy e-sklepu. Gdy konsument trafia na jedną z nich, jest bardzo blisko decyzji zakupowej. Mamy nadzieję, że nasze porady przyczynią się do tego, że podejmie ją przeglądając Twoją ofertą.

 

Przeczytaj też część 1 i drugą naszego poradnika!

na podstawie: https://www.quicksprout.com/how-to-optimize-product-pages/
Tagi: , , , , , , , , ,