Share
8 grudnia 2019 Marcin Kruszyński

Shipping Manager: Mapa punktów dostaw

Ponad 16 000 punktów Click&Collect w Polsce i prawie 200 000 w całej Europie od teraz w jednym miejscu – w koszyku Twojego eSklepu!

Tempo wzrostu rynku KEP jest blisko trzy razy większe niż tempo wzrostu PKB Polski. W ubiegłym roku Polacy nadali ponad 470 milionów paczek, z czego połowa została wygenerowana w ramach handlu elektronicznego. Według Eurostatu, w 2018 roku aż 69 proc. użytkowników Internetu w Europie dokonało zakupów e-commerce. Największy odsetek kupujących notują: Wielka Brytania 86%, Szwecja 84% i Francja 83%. Najwięcej wartymi e-rynkami są brytyjski (szacowany na prawie 120 miliardów euro) oraz francuski i niemiecki (93 miliardy euro każdy).

Rozwój e-commerce przynosi zmiany w przyzwyczajeniach konsumentów robiących zakupy on-line. Jedną z najbardziej widocznych tendencji jest zmiana preferencji dotyczących sposobu dostawy paczek. Coraz więcej e-klientów, zamiast czekać na kuriera w domu, kieruje przesyłki do punktów odbioru. Obecnie w Polsce trafia do nich już co czwarta przesyłka. Ta tendencja wymusza na e-sprzedawcach wdrażanie intuicyjnych rozwiązań w swoich sklepach. Klienci chcą w łatwy sposób wybrać odpowiadający im punkt odbioru.

Jeśli już próbowałeś zainstalować w swoim e-sklepie kilka opcji dostaw do punktów korzystając z bezpłatnych wtyczek kurierów lub dodatków dostępnych w marketplace’ach, z pewnością wiesz jak może to być problematyczne. Ale nie musi. Shipping Manager posiada widget mapy punktów doręczeń, w którym zintegrowane są wszystkie lokalizacje wszystkich przewoźników w Polsce i Europie (200 000 punktów odbioru w całej Europie, w tym ponad 16 000 w Polsce)!

Rozwiązanie daje Twoim klientom łatwość wyboru PUDO, a Tobie możliwość automatycznego przetworzenia danych na etykiety adresowe poszczególnych przewoźników z opcją śledzenia i wysłania odpowiedniego powiadomienia.

Widget mapy w API Shipping Manager oparty jest na przejrzystym i intuicyjnym interfejsie graficznym. Przy projektowaniu szczególną uwagę poświęcono na doświadczenie użytkownika i skrócenie czasu potrzebnego na dokończenie zakupów.

Jeśli klienci Twojego e-sklepu, z poziomu koszyka wybiorą dostawę do punktu odbioru, wyświetli im się mapa, z której będą mogli wybrać rozwiązania oferowane przez największych przewoźników w Polsce, w tym:
• placówki pocztowe Poczty Polskiej
• paczkomaty
• sklepy Żabka
• sklepy Fresh Market
• kioski Ruch
• Service Point DHL
• DPD Pickup
• stacje benzynowe Orlen

Dzięki temu nie będą musieli wypełniać pól w formularzach i w kilku prostych krokach sfinalizują transakcję.

W ramach konfiguratora ustawień możesz sam zdecydować o kolorze i czcionce. Po skonfigurowaniu ustawień otrzymasz prosty kod html do wklejenia w odpowiednim miejscu koszyka sklepu. Do widgetu podłączona jest OpenStreet Map aleb na zamówienie możliwa jest integracja z Google Maps lub innymi lokalnymi mapami.

Podsumowanie

To już naprawdę koniec 🙂 Koniec z niezliczonymi kosztami wdrożenia pojedynczych (osobnych) map przewoźników i próbie ich dostosowania do własnej mapy sklepu. Koniec z czekaniem na wdrożenie rozwiązania przez dostawcę platformy eCommerce. Koniec w błędami wyświetlania „zwalczających się” wtyczek przewoźników i ich niejednolitym layoutem. Od teraz wszyscy przewoźnicy, z których korzystasz są w jednym miejscu, zawsze z aktualnymi danymi punktów ( aktualizowanymi do 24 godzin przez BMCG – dostawce rozwiązania).

Tagi: , , , , , , , , , , , , , , ,